Monday 30 January 2012

Bintulu ke Batu Niah balik semula ke Miri

HELLO..
Nampaknya hari ini semua orang dah start kerja setelah seminggu cuti Tahun Baru Cina.. Selamat kembali bertugas dan kepada pelajar selamat kembali ke sekolah.. He He...

Seperti yg telah dijanjikan hari ini saya akan ceritakan hari ke-3 tahun baru cina saya. Awal2 pagi lagi kami semua bangun, x tahu kenapa.. Rasa semangat tiba2 datang dalam diri saya, tetapi bukan saya.. tapi semua ahli keluarga saya.. Hehe.. Dipendekkan cerita kami secara x langsung hendak pergi BINTULU. Apa lagi semua dah setuju kami bertolak dari Miri kira-kira pukul 10 pagi. Perjalanan ke Bintulu mengambil masa selama 2jam. Kami slow2 saja x payah nak rush. Kami tiba di Bintulu pada pukul 12 tengah hari dengan selamat & perut yg lapar.. Ha Ha.. Jadi kami mengambil keputusan utk berhenti makan di FARLEY FOOD COURT. Selepas makan, kami just window shopping di Farley saja la.. Alang2 dah di Farley.. Saya sempat beli Gundam yg 004 punya.. He He.. Adik lelaki just beli "Google" untuk swimming nanti. Bapa saya pula beli "Wine Set".+   Mak & adik2 yg lain x beli apa2..

Nasib kami sangat la bertuah, kebetulan time itu juga ada taian singa di Farley. Kami sekeluarga sempat la menyaksikan persembahan tarian singa yg lompat2 guna kerusi then makan buah limau. Kalau saya sempat nanti, saya upload video klu x dapat, tgk pic saja la.. Ha Ha.. Selesai saja tgk tarian singa, kami pun ronda2 di sekitar bandar Bintulu. Kami pergi Tanjung Batu then singgah sebentar di Taman Tumbina. Di Tumbina, kami x masuk sebab dah lewat.. Kami bertolak balik ke Miri semula kira2 pukul 3 petang, then nak singgah di Batu Niah sekejap.. Tengok2 ada buah durian or apa2 buah lah... Setibanya di Batu+Niah, kami terus shopping di Supermarket Ngu.. Memang lawak, ada supermarket di Miri, jauh2 pergi Batu Niah shopping.. Ha Ha.. Di Batu Niah, kami just singgah sekejap utk membeli lauk dibawa balik ke Miri.. Kira2 pukul 6 petang, kami selamat tiba di Miri dengan perasaan gembira letih seronok. Kalau nak lebih, jom layan gambar kami sekeluarga di Bintulu & Batu Niah.



Licin..

Licin juga..


Kepenatan..

Pilih, jgn x pilih..

Mana cashier ni?


Nak buat hajat ke?







Inilah pengembaraan kami sekeluarga ke Bintulu & Batu Niah sebelum balik semula ke Miri. Inilah saat dimana kami utk mengeratkan hubungan kekeluargaan.. He He.. Selepas ini semua busy dgn kerja masing2. Lepas ini x tahu ke mana destinasinya pula. Jangan risau saya akan bgtahu ke mana saya akan terbang nanti. Just Wait & See. Keep follow my blog ya.. Terima Kasih.. :)

No comments:

Post a Comment